איך פותחים ובונים חנות בשופיפי?

חנויות השופיפי לוקחות את שוק המסחר האלקטרוני בסערה כבר מזה זמן מה. מאמר זה מיועד לאלו מכם שרוצים להצטרף לחגיגה, אך לא יודעים איפה להתחיל. רוצים לדעת מה היא חנות שופיפי? תוהים כיצד היא פועלת? מחפשים מדריך לפתיחת ובניית חנות אינטרנטית על בסיס פלטפורמת שופיפי? קראו עוד וגלו!

חנות שופיפי – מה זה?

בגדול – חנות "שופיפי" (“Shopify”) היא אתר אינטרנט מסוג חנות, המאפשר מכירה של מוצרים בסביבה המקוונת. החנות פועלת על בסיס תשתית שפיתחה חברת "אמזון" (“Amazon”) הבין-לאומית, ומקנה לבעלי חנויות כלים נדרשים כגון: זיהוי פריטים, מעקב בזמן אמת, שיטת תשלום מהפכנית ועוד. אם נסתכל קצת מעבר לפני השטח, נוכל להבין כי זוהי אינה חנות פשוטה. 

צלילה לתוך הקונספט המהפכני

בעבר, קיים היה הצורך, במטרה לבנות חנות אינטרנטית, לבנות מהלך תשלומים ייחודי ופרטני – זאת בכדי לאפשר לגולשי האתר ולמבקרים בחנות המעוניינים לרכוש את מוצריה לשלם במסגרת הסביבה המקוונת, להזין את פרטי המשלוח וההתקשרות שלהם ולבסוף, לקבל את המוצרים למיקום המועדף עליהם. כיום, האמנם, מתחוללת מהפכה בעולם החנויות האינטרנטיות. בחוד החנית של מהפכה זו עומדת זקופה מערכת השופיפי.

אמזון עשו זאת שוב

הקונספט שאליו שאפה אמזון בעת פיתוח מערכת השופיפי פשוט למדי: בכדי לחסוך ללקוחות זמן יקר, ובכך לייצר סלידה מביצוע רכישות אינטרנטיות בגין חשש ממילוי פרטים מייגע, הרשמה לאתר ואף תשלום ידני, פיתחו אמזון פלטפורמה המאפשרת בניית חנות אינטרנטית על בסיס מערך התשלומים של אמזון. זהו מהלך גאוני מצידיהם, מסיבה אחת פשוטה – מערכת השופיפי מנגישה את תהליך הקנייה ללקוחות פוטנציאלים ועל כן, מובילה להעלאת מכירות עבור בעלי חנויות אינטרנטיות.

בניית ופתיחת חנות שופיפי – התהליך עצמו

תהליך הקמת חנות על בסיס תשתית שופיפי הינו פשוט ונגיש. לתהליך זה כחמישה שלבים בסה"כ – כל אחד מאפשר התאמה אישית לצרכים ולרצונות של בעל החנות. זהו אינו תהליך מסובך, אך בכדי להבין ולמצות אותו במלוא הפוטנציאל שלו, נסביר על כל שלב בנפרד:

שלב ראשון: הרשמה לשופיפי

בשלב הראשון, נרשמים למערכת שופיפי. בכדי להתחיל את תהליך פתיחת האתר, נזין את הפרטים הרלוונטיים עבור החנות האינטרנטית אותה אנו מעוניינים לבנות. לאחר סיום ההרשמה, נקבל כארבעה עשר ימי ניסיון בחינם לשימוש בשופיפי. לאחר סיום ההרשמה, נעבור לשלב השני.

שלב שני: לקיחת החלטות תפעוליות

בשלב זה, נמקד את פלטפורמת השופיפי שעל בסיסה תפעל החנות האינטרנטית שלנו. פלטפורמה זו תשמש כמרכז הבקרה לחנות שלנו, ועל כן, מומלץ לוודא כי היא תואמת את הצרכים השונים שלנו, כי נוכל להתפתח במקביל אליה, ועל כן – כי היא מספקת את צרכינו השונים. לאחר בחירת הפלטפורמה, נזין את המאפיינים הרלוונטיים לטיב החנות שאנו רוצים לבנות: קהל היעד, תחום התעסקות וכד'.

שלב שלישי: עיצוב החנות

במטרה לעצב את החנות האינטרנטית, אין צורך בשכירת אנשי מקצוע שונים. כל מה שצריך לעשות זה לבחור עיצוב מועדף ממעל לכ-100 סוגים שונים של תבניות (Templates) ולהתקדם הלאה. במידה ותרצו להשקיע יותר בעיצוב האתר, פעילות המומלצת לבעלי תקציב ומשאבים מתאימים, תוכלו לצלול עמוק יותר אל תוך עקרונות העיצוב בעזרת למידת התחום או שכירת שירותים של אנשי מקצוע.

שלב רביעי: הוספת מוצרים

לאחר עיצוב החנות, יגיע הרגע בו תזינו ותבססו את ה"בשר" של החנות שלכם – המוצרים שתמכרו. הזנת המוצרים כוללת הוספת כותרת, תמונות, תיאורים, עלויות וערכים נוספים אותם תוכלו לבחור להוסיף לפי רצונכם. מומלץ להשקיע ככל שניתן בשלב זה – הוא חשוב לא פחות מעיצוב החנות עצמה. השקעה בדרך שבה תציגו את המוצרים שלכם תוביל, באופן ישיר, לתוצאות מיידיות. פרסום מוצר בצירוף תמונה איכותית, כתיבת תוכן איכותית והצגה ברורה של הערך המוסף שלו תעלה את אחוזי המכירות שלכם משמעותית.

שלב חמישי: בחירת דרך תשלום

קיימות דרכים רבות לבצע סליקת תשלומים בעת שימוש בפלטפורמת השופיפי כחנות אינטרנטית. האופציה הפשוטה ביותר, והסיבה העיקרית להצלחה המסחררת של יוזמה זו מבית אמזון, הינה דרך הסליקה המהפכנית על בסיס תשתיות התשלום של אמזון. במידה ותבחרו בשיטה זו, תאפשרו ללקוחותיכם לנהל תהליך תשלום יעיל ופשוט – כל שיצטרכו לעשות זה לבחור את המוצרים המבוקשים, להוסיף אותם לעגלה ולתת לאמזון לעשות את השאר. התשלום יתבצע לפי הפרטים המוזנים בחשבון האמזון של הלקוח באופן אוטומטי, ולא תידרש אף פעולה ידנית של הזנת פרטים נוספים.

שלב שישי: בחירת דומיין לאתר

בשלב האחרון לתהליך בניית חנות שופיפי תבחרו את כתובת האתר שלכם – הדומיין (Domain). כתובת זו תהיה הדרך שבה יכנסו לאתר החנות שלכם, וכמו כן תהווה את הכותרת הראשית שלפיה תופיעו ברחבי רשת האינטרנט. במידה ויש לכם כבר דומיין מוכן, כל שתצטרכו מומלץ לבחור בשם קליט שתואם את המותג שלכם ונקלט בתודעה בקלות. דוגמאות לדומיינים איכותיים: Surfershop.co.il, PRIMEFILM.com,  BuyPaintings.com וכו'.

תתחדשו! יש לכם חנות שופיפי

כפי שצויין לעיל, תהליך זה הינו פשוט ומהפכני. שישה שלבים בלבד עומדים ביניכם לבין חנות שופיפי רווחית ותשואתית – זה עד כדי כך פשוט. מעבר לתהליך בניית החנות המופשט, קיימות אופציות רבות לשיפור וייעול החנות האינטרנטית. לאחר סיום התהליך, מומלץ להתחיל ולחקור את הנושא בכדי לבצע התאמות לפי ניתוח נתונים שיעלו מפעילות החנות. הדרך פרוסה בפניכם, עכשיו תורכם ללכת בה. בהצלחה!

Sense Apps - אפליקציות לשופיפיי
Sense Apps - אפליקציות לשופיפיי

אנחנו חברה המורכבת ממתכנתים ואנשי Shopify, אשר החליטה להביא בשורה לעולם ה-eCommerce באמצעות מגוון רחב של אפליקציות יעילות שירימו את ההכנסות של החנות שלכם ויעשו את החיים שלכם קלים.

אולי פספסת משהו
שלחו לחבר או לקולגה שהמאמר יכול לעזור לו:
LinkedIn
WhatsApp