כיצד מתכוננים לרבעון האחרון של השנה בחנות שופיפיי

הרבעון האחרון של השנה הוא תקופה עמוסה ושוקקת בחנויות שופיפיי. לקראת חג המולד וראש השנה האזרחית, חלה עלייה משמעותית בכמות הלקוחות ובמכירות. כדי לנצל את התקופה העמוסה הזו בצורה המיטבית, יש להיערך מראש עם אסטרטגיות שיווק ומבצעים, תכנון מלאי ותצוגות אטרקטיביות, הכשרת הצוות ועוד.

מוצרים ומבצעים 

המלאי והמבצעים הם שני הגורמים החשובים ביותר להצלחת הרבעון האחרון של השנה. על מנהל החנות לבדוק אילו מוצרים נמכרים בקצב מואץ בתקופה זו, בעיקר מוצרי מתנה כגון ג'ינסים, חולצות, בשמים ועוד. כמו כן, חשוב להכין מראש מבצעים והנחות על המוצרים האלו ולפרסם אותם בצורה נרחבת החל מסוף נובמבר. גם מוצרי קוסמטיקה כגון בשמים וערכות לטיפוח הגוף נמכרים בכמויות כמתנות לנשים. בעלי חנויות בשופיפיי יכולים להציע מבצעים על מוצרים אלו בדגש על חבילות מתנה הכוללות מספר פריטים במחיר מוזל לעומת רכישה בנפרד. למשל, חבילה הכוללת ג'ינס וחולצה מקושטת ב-20% הנחה. גם מבצע "קנה 2 במחיר 1" על בשמים ומוצרי קוסמטיקה אחרים נפוץ מאוד.

לקראת החגים מוצבים מוצרים אלו בצורה בולטת בכניסה לחנות המקוונת, כמו הפיזית, ובמסדרונות המרכזיים – על מנת לעודד קניות ספונטניות של מתנות. התצוגה האטרקטיבית כוללת גרפיקה ייחודית שתבדל את עונת החגים ואת המבצעים משאר ימי השנה.

תכנון מלאי 

יש להימנע ממצב שבו מוצרים פופולריים אזלו באמצע עונת החגים. החל מאוקטובר יש לוודא שרמת המלאי של המוצרים הנמכרים היא גבוהה ומתעדכנת על בסיס שבועי. מומלץ להזמין כמות עודפת של 20%-30% יותר לפני ובמהלך העונה, כדי להיות ערוכים לביקוש הגדל.
בנוסף, מנהל החנות צריך לבצע ניתוח של נתוני המכירות משנים קודמות כדי לזהות אילו קטגוריות ופריטים ספציפיים נמכרים בכמויות גדולות יותר בחודשים נובמבר ודצמבר. בהתבסס על ניתוח זה, יש להגדיל את היקף ההזמנות של מוצרים אלו ולוודא שמלאי בסיסי שלהם ימצא במחסנים החל מתחילת חודש אוקטובר.  מערכת ניהול המלאי מאפשרת מעקב שוטף אחר מפלסי המלאי ומזהירה מפני פריטים העומדים להיגמר. כך ניתן להקדים ולהזמין פריטים אלו לפני שיאזלו מהמדפים. שמירה על רמות מלאי גבוהות מספיק מפחיתה את הסיכוי למצב של חוסר במוצרי מדף פופולריים בשיא העונה.

עיצוב ותצוגה 

החנות המקוונת של שופיפיי מעוצבת באופן מיוחד לקראת החגים על מנת למשוך לקוחות לרכוש מתנות ופריטי אופנה לעונה. הדף הראשי יכול לכלול שילוב של תמונות דגמים לבושים בפריטים עונתיים כגון סוודרים מכופתרים ומעילים מרופדים, יחד עם אזכור בולט של המבצעים השונים הזמינים כעת באתר. קיימת הפניה ישירה מן הדף הראשי אל דף נחיתה ייעודי המרכז את כל המוצרים והמבצעים לקראת החגים. בדף זה מוצגים באופן ברור המבצעים על פריטי מתנה שונים לצד קטגוריות של מוצרים ממוינים ומסודרים על פי סוג, כמו לבוש חם לחורף, בשמים וקוסמטיקה, אביזרי אופנה ועוד. 

גם בתוך הקטגוריות השונות, המוצרים העונתיים ופריטי המתנה מוצגים בראש בעוד שאר המוצרים מופיעים בהמשך. התצוגה הברורה והנוחה לניווט מאפשרת ללקוחות למצוא בקלות ובמהירות את הפריטים המתאימים לקנייה לקראת החגים.

שיווק ופרסום

בחודשים נובמבר ודצמבר מגבירות חנויות שופיפיי משמעותית את השיווק והפרסום על מנת למשוך לקוחות רבים לקניית מתנות ופריטי אופנה. הפרסום מתמקד הן במוצרים ספציפיים והן בקידום מבצעים מיוחדים לתקופה זו. ברשתות החברתיות יוגבר השיווק בעונה זאת. באפליקציה ובניוזלטר יציגו הטבה שבועית ללקוחות הכוללת קוד קופון להנחה נוספת על פריטי חורף נבחרים.  בנוסף לשיווק של החנויות עצמן שופיפיי עצמה עשויה להשתתף במאמציי השיווק  באמצעות סרטוני תדמית. במסגרת המאמץ לשמר לקוחות ולפתות אחרים לרכוש מוצרים אפשר לקיים אירועים מקוונים מיוחדים כמו הרצאה, חלוקת מתנות, מופע מוזיקלי בחג ועוד. 

הכשרת הצוות

על מנת שהצוות יוכל לתת מענה מיטבי ללקוחות הרבים בתקופת החגים, מנהל החנות ידאג לקיים מספר הדרכות וימי גיבוש לעובדים. בהדרכות ניתן דגש להיכרות מעמיקה של העובדים עם מלאי המוצרים העדכני, כולל מיקומם ומחיריהם. כמו כן, העובדים עוברים ריענון בנושא שירות לקוחות ומקבלים טיפים שימושיים כיצד להתמודד עם לחץ של פניות מרובות במקביל. שיפור השירות יתרום לחוויית קניה נעימה יותר עבור הלקוחות בעונה העמוסה. 

בנוסף, הצוות עורך סיור וירטואלי בחנות המקוונת ולומד על מיקום המבצעים והתצוגות השונות כדי שיוכל להפנות אליהם לקוחות ביעילות. חומרי הלימוד כוללים גם מצגת על המבצעים וההטבות לתקופה זו. לקראת תקופת השיא, אפשר לערוך מסיבת חג לעובדים עם הגרלת פרסים כהוקרה על מאמציהם הצפויים בחודשיים הקרובים. האווירה החיובית והגיבוש תורמים למוטיבציה של הצוות לקראת האתגר.

לוגיסטיקה במחסן

אומנם מדובר בחנות מקוונת, אך הסחורה, ברובה הגדול, מורכבת ממוצרים פיזיים הנשמרים במחסן. יש המעדיפים כי הסחורה תישמר במחסנים של שופיפיי אך יש השומרים על הסחורה במחסנים שלהם. במצב שכזה יש לשים לב לניקיון, ארגון ועיצוב החנות. גם במחסן המוצרים צריך לשמור על סדר – מוצרים שנמכרים בהיקפים גדולים יוצבו במקום נגיש. בנוסף, יש לוודא שיש מספיק כוח אדם לטפל בסוגיות כמו אבטחה וניקיון, כדי לתת מענה לכמות הלקוחות הגדלה.  

ככה מתכוננים לרבעון האחרון בחנות  שופיפיי!

Sense Apps - אפליקציות לשופיפיי
Sense Apps - אפליקציות לשופיפיי

אנחנו חברה המורכבת ממתכנתים ואנשי Shopify, אשר החליטה להביא בשורה לעולם ה-eCommerce באמצעות מגוון רחב של אפליקציות יעילות שירימו את ההכנסות של החנות שלכם ויעשו את החיים שלכם קלים.

אולי פספסת משהו
שלחו לחבר או לקולגה שהמאמר יכול לעזור לו:
LinkedIn
WhatsApp