איך משווקים חנות שופיפי – המדריך המלא

חנות שופיפי מצליחה הינה החלום של כל אחד. בשביל להפוך את החלום למציאות, נדרש ביצוע של תהליכי שיווק רבים ומדוייקים, תוך הבנה מעמיקה של עולם השיווק הדיגיטלי ושל פלטפורמת השופיפי בפרט. במאמר זה, תמצאו סקירה כללית של שופיפי בצירוף מדריך מעמיק בן חמישה שלבים לשיווק החנות שלכם, בדרך הטובה ביותר.

הקדמה

שופיפי היא פלטפורמה לבניית וניהול חנויות אינטרנטיות. זוהי מערכת מהפכנית מבית "אמזון" – ממשק המסחר המקוון הגדול בעולם. שופיפי מקנה למשתמשיה את היכולת לבנות חנות אינטרנטית, מבלי להסתבך עם תחומים בעייתיים כמו בניית מערך תשלומים, עיצוב אתר וכו'. זהו כלי משנה חיים, שמוביל את מהפכת המסחר האלקטורני שאנו חווים בשנים האחרונות. בכדי לנצל את הפלטפורמה הנהדרת הזו, נציג מדריך ענייני לשיווק חנות שופיפי שיעזור לכם במשימת הקידום והשיווק המאתגרת.

שיווק חנות שופיפי – מבוא

בין אם יש לכם חנות קיימת של שופיפי, או אם אתם שוקלים את האפשרות ובודקים את הנושא – לאחר שהבנתם כיצג שופיפי עובדת, את היתרונות שלה ואת המשיכה שלה, נוכל לגשת לעיקר: המדריך לשיווק חנות שופיפי.

המדריך לשיווק חנות שופיפי

השיווק של חנות שופיפי אינו שונה, במהותו, לשיווק הדיגיטלי. בכדי לשווק את חנות השופיפי שלכם בצורה הטובה ביותר, דרוש תכנון מעמיק של אסטרטגיה שיווקית בשילוב הבנה מקיפה של כלי השיווק השונים, תוך אדפטציה לפי ניתוח נתונים לאורך תקופה ממושכת. נשמע מסובך? אל דאגה – בכדי לפשט את התהליך, נציג לכם את השלבים השונים של המדריך לשיווק חנות שופיפי:

שלב ראשון: מחקר שוק

השלב הראשון של כל תהליך שיווקי מתחיל במחקר שוק. בראש ובראשונה, פתחו את האינטרנט ובקרו בחנויות המתחרות בכם. מומלץ ללמוד כיצד חנויות מצליחות בתחום שלכם, וגם מחוץ לו, מציגות את עצמן ומשווקות את עצמן. בנוסף, תוכלו לבצע גם סקרים אינטרנטיים ממומנים ואף מחקר מעמיק אישי מול מכרים שלכם בנוגע להרגלי הצרכנות שלהם בסביבת החנויות האינטרנטיות. לאחר שתבינו איפה אתם עומדים, מול מי אתם מתמודדים ותקבלו את ההשראה הנדרשת להמשך – עברו לשלב השני.

שלב שני: אפיון קהל יעד

לאחר שתלמדו על המתחרים שלכם, הגיע הזמן להכיר את הלקוחות אליהם תשאפו להגיע. לפי אפיון תחום החנות שלכם (לדוגמה: ציוד משרדי, ספרים וכד') והנישה הספציפית שלכם בתוך תחום זה (לדוגמה: דיו למדפסות, ספרי למידה וכד'), גשו לעבודה: התחילו בסריקה מקיפה של האינטרנט בכדי לאסוף כמה שיותר פרטים על הצרכנים שיהפכו ללקוחות שלכם. מידע זה ניתן למצוא בקבוצות ברשתות החברתיות, בפורומים וכד'. אפיון קהל יעד צריך להכיל פרטים לניתוח דמוגרפי כמו: גילאים, מין, מיקום וכד'.

שלב שלישי: תכנון אסטרטגיה שיווקית

בשלב זה תיישמו את כלל הכלים שצברתם עד כה – הכרת המתחרים, הבנת שיטות השיווק השונות, דרך מיתוג המוצרים הנכונה, מחירי השוק המשתנים, קהל היעד אליו תכוונו וכו'. קחו את כלל הנתונים שצברתם והחלו ללמוד על הכלים השונים הפתוחים בפני משווקים דיגיטליים. מומלץ להתחיל בכלים המוכרים: שיווק ברשתות חברתיות (פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק וכו'), רכישת קישורים (פרסום קישור לחנות האינטרנטית שלכם באתרים רלוונטיים בעלי חשיפה), קידום אורגני (SEO) וכו'. חשוב להבין כי קיימים אין סוף כלים לשיווק דיגיטלי, ועל כן – תתחילו ממה שאתם מכירים. אם יש לכם חשבון אינסטגרם פעיל, השתמשו בו. אם לחבר שלכם יש אתר אינטרנט בעל חשיפה גבוהה – השתמשו בו. לאחר שתבססו את צינורות השיווק הבסיסיים, התקדמו לשלב הבא. 

שלב רביעי: בניית תוכנית שיווק

לאחר שתכננתם בצורה מעמיקה את האסטרטגיה השיווקית, הגיע הזמן לבנות את התוכנית השיווקית הראשונה שלכם (ראשונה מתוך רבות, יש לומר). תוכנית שיווקית נכונה מכילה מספר פרמטרים:

  • תקציב לשיווק: תקציב לקידום ממומן, לשכירת אנשי מקצוע וכד'. במידה ואין תקציב, אל דאגה! ניתן לקדם במספר דרכים שלא דורשות משאבים כספיים.
  • רשימת מטרות: המטרות שאתם רוצים למלא במסגרת פרק הזמן אותו התוכנית השיווקית ממפה.
  • כלים שיווקיים: הכלים השיווקיים בהם תשתמשו במטרה לשווק את חנות השופיפי שלכם.
  • לוח זמנים: איך התוכנית השיווקית שלכם נראית בפועל – מתי מפרסמים מה, באיזו תדירות, מי משווק, כיצד וכו'.

שלב חמישי ואחרון: תחילת עבודה

בכדי לבצע שיווק דיגיטלי איכותי, נדרש איסוף נתונים מהשטח – על עובדה זו לא ניתן לפסוח. עכשיו כשהבנתם מול מי אתם עומדים, מה נדרש מכם, כיצד תפעלו ומתי – הגיע הרגע ליישם את כל שעשיתם עד כה. החלו לפעול לפי התוכנית השיווקית שיצרתם, תוך איסוף נתונים מהשטח. לאורך הפעילות, בצעו ניתוח לנתונים שעולים מחנות השופיפי ושנו את התוכנית השיווקית בהתאם. בשלב הזה, אדפטציה היא שם המשחק. תרגישו חופשי לחזור שלב, שניים ואפילו שלושה אחורה בכל עת. אם אתם מרגישים שזה לא עובד, כנראה שזה לא עובד. אין צורך להתבאס – בסופו של יום, שום דבר לא נבנה ביום. היו בטוחים כי הנתונים שצברתם, בשילוב אדפטציה קשובה ואיכותית, יובילו אתכם לשיפור משמעותי בגלגול הבא של התהליך. לפני שתשימו לב, תהיה לכם חנות שופיפי למופת.

לסיכום

בכדי לשווק חנות שופיפי בדרך הנכונה והתשואתית ביותר, חשוב לשמור על דיוק והתמדה. מעקב אחר חמשת השלבים שמוצגים במאמר זה תוביל, בסופו של דבר, לביסוס החנות שלכם כמותג איכותי ולהחזר המאמצים שלכם בצורת רווחים מוגדלים וסיפוק עילאי. חשוב לזכור – רומא לא נבנתה ביום. תהליך זה לוקח זמן, הוא דורש מאמצים רבים והתמדה תדירה. אל נא תתאכזבו במידה ולא תראו תמורה מיידית וזכרו את הסיבה שלשמה התחלתם אותו.

Sense Apps - אפליקציות לשופיפיי
Sense Apps - אפליקציות לשופיפיי

אנחנו חברה המורכבת ממתכנתים ואנשי Shopify, אשר החליטה להביא בשורה לעולם ה-eCommerce באמצעות מגוון רחב של אפליקציות יעילות שירימו את ההכנסות של החנות שלכם ויעשו את החיים שלכם קלים.

אולי פספסת משהו
שלחו לחבר או לקולגה שהמאמר יכול לעזור לו:
LinkedIn
WhatsApp