פרסום חנות שופיפיי בפייסבוק – המדריך המלא

פרסום חנות שופיפיי בפייסבוק יכול להיות כלי שיווקי יעיל מאוד עבור בעלי עסקים קטנים. פייסבוק מאפשר להגיע לקהל גדול וממוקד, ועם אסטרטגיית פרסום נכונה ניתן למשוך לקוחות חדשים ולהגדיל מכירות. המדריך הבא יסייע לבעלי חנויות שופיפיי לנצל בצורה מיטבית את הפלטפורמה לצורכי שיווק.

הייחודיות של שופיפיי 

שופיפיי מפעילה חנות מקוונת העוסקת בסחר אלקטרוני של מוצרים על בסיס מנוי חודשי שמשלמים לקוחותיה המפעילים דרכה חנויות. הפלטפורמה מציעה מוצרים ייחודיים שלא ניתן למצוא בקלות ברשתות שיווק אחרות. החברה מציעה שירותים שונים כמו לוגיסטיקה, שירות תשלומים שירות לקוחות, ניהול משלוחים, סליקת כרטיסי אשראי ועוד. החנות מתמחה במוצרי יד שניה ועתיקות הנאספים ממקורות שונים בארץ ובעולם. לכן, המבחר מאוד מגוון וכולל פריטים נדירים. זהו מאפיין מרכזי שניתן לשלב בפרסום. 

כמו כן, המוצרים בחנויות שופיפיי מחולקים לקטגוריות נושאיות רבות כגון בגדים וטקסטיל, אמנות, ספרים, מוזיקה, עתיקות וכדומה. חלוקה זו מאפשרת יצירת מסרים שיווקיים ממוקדים לפי תחומי עניין ספציפיים בפייסבוק. עידוד המלצות ושיתופי לקוחות היא אסטרטגיה טובה נוספת עבור חנויות שופיפיי. המוצרים הייחודיים יוצרים חוויית קנייה מהנה שניתן לשתף ברשת החברתית. עידוד לקוחות לפרסם תמונות וסקירות על המוצרים יתרום לחשיפה אורגנית נוספת.

יצירת עמוד עסקי

הצעד הראשון בפרסום עסק בפייסבוק הוא יצירת עמוד ייעודי לעסק. יש ללחוץ על "יצירת עמוד" בפייסבוק ולבחור באפשרות "עסק או מותג". לאחר מכן יש להזין את פרטי העסק כגון שם, קטגוריה עסקית ופרטי יצירת קשר. מומלץ להוסיף לוגו באיכות גבוהה שישמש כתמונת הפרופיל של העמוד. בשלב הבא מומלץ להוסיף תיאור מפורט על העסק בחלק "אודות" של העמוד, כולל תחומי פעילות, סוג לקוחות, ערכים ומטרות. יש לוודא מילוי תקין של כל פרטי ההתקשרות ודרכי הגעה לעסק הפיזי במידת הצורך. אחד הצעדים החשובים ביותר הוא אופטימיזציה של העמוד למנועי חיפוש. יש להוסיף שם עסק תיאורי ומילות מפתח רלוונטיות. ניתן גם להשתמש בכלי ניהול העסק של פייסבוק לשם כך. אופטימיזציה נכונה תגדיל את הסיכוי שלקוחות פוטנציאלים ימצאו את העמוד. 

יצירת קהל יעד 

אחד המרכיבים החשובים ביותר להצלחה של קמפיין פרסום בפייסבוק הוא יצירה נכונה של קהל יעד. פנייה לקהל רחב מדי עלולה להוביל לבזבוז תקציב וחוסר יעילות. לעומת זאת, פנייה ממוקדת לקהלים רלוונטיים תאפשר תוצאות טובות יותר. תחילה יש לזהות מיהו הלקוח האידיאלי של המוצר או השירות אותו העסק מציע. הגדרה מדויקת תסייע ביצירת פרופיל ממוקד לקהל היעד. לאחר מכן ניתן לנצל את כלי ההגדרה הגמישים של פייסבוק על מנת ליצור קהל יעד מותאם. בין האפשרויות העומדות לרשות המפרסם נמנות הגדרה על פי מיקום גיאוגרפי, גיל, מגדר, שפה, השכלה, העדפות צרכניות, התנהגות גלישה ועוד. ניתן לשלב בין מספר קריטריונים על מנת לקבל קהל יעד אפקטיבי. מומלץ לבצע בדיקות A/B עם קהלים שונים על מנת למצוא את האופציה היעילה ביותר. שימוש בכלי האנליטיקה של פייסבוק יאפשר מעקב אחר הצלחת קהל היעד שנבחר ואופטימיזציה שלו לאורך זמן. בדיקת שיעורי המעורבות, לייקים, שיתופים וקליקים על קישורים יכולה לספק תובנות ערכיות לגבי איכות הפנייה לקהל. שינוי ושיפור מתמיד של קהלי היעד הם מפתח להצלחה ארוכת טווח בפרסום פייסבוק.

סוגי פרסומים

קיימים מספר סוגי פרסומים בפייסבוק שניתן לנצל לקידום עסק:

פוסטים רגילים 

פרסום טקסט, תמונות ווידאו ישירות לעמוד הפייסבוק של העסק.

פרסום ממומן 

פרסום ממומן של הפוסטים לקהלים רחבים יותר בפייסבוק. ניתן לקבוע תקציב ולהגדיר קהלי יעד.

סטוריז 

פרסום תמונות וסרטונים קצרים שנעלמים לאחר 24 שעות. מתאים להצגת מוצרים חדשים ומבצעים. 

אירועים 

יצירת אירועי פייסבוק לקידום מבצעים או אירועי מכירות של שופיפיי.

ניהול ומעקב

את הכלים והנתונים שפייסבוק מספקת ללקוחותיה חשוב לנהל ולעקוב אחר הפעילות בעמוד של העסק. כלים אנליטיים מאפשרים לראות אילו פוסטים זוכים לתגובות ולעניין רב יותר. כך חנות השופיפיי תדע אילו מוצרים לשווק ואילו לא זוכים להתעניינות. כך ניתן להתאים את סוג התוכן ואת לוח הפרסום. כמו כן מומלץ לבצע שימוש יעיל בכלי ניהול תגובות לצורך מענה ללקוחות פוטנציאלים.

קישור לאתר אינטרנט

מומלץ לקשר באופן ישיר בין עמוד הפייסבוק לאתר האינטרנט של חנות השופיפיי. ניתן לפרסם קישורים לדפי נחיתה עם מידע נוסף או קטלוג מוצרים מקוון. שילוב עמוד הפייסבוק באתר עצמו תורם גם כן לחיזוק הקשר בין הפלטפורמות ולהגדלת החשיפה של העסק.

מדידת הצלחה

פרמטרים חשובים למדידת הצלחת קמפיין הפייסבוק כוללים את מספר העוקבים של העמוד, מספר המגיבים והמשתתפים בפוסטים, שיעור הקליקים על קישורים, מספר מבקרים באתר מהפניות מפייסבוק וכמובן גידול במכירות.

ניצול לידים

השיווק דרך פייסבוק מעניק לחנות השופיפיי לידים, קרי, לקוחות פוטנציאלים שגילו עניין במוצרים ואף השאירו פרטי התקשרות. לידים אלה הם פוטנציאל שימומש רק אם החנות תגיב בהתאם, כולמר, תקיים אינטראקציה עם הלקוח ותציע לו את המוצר המבוקש או מוצרים דומים. אי ניצול לידים יפגע בצמיחה של העסק, לכן לפני שמקדמים חנות שופיפיי בפייסבוק יש להקים מערך שירות לקוחות שיטפל בלידים המגיעים אליו.

Sense Apps - אפליקציות לשופיפיי
Sense Apps - אפליקציות לשופיפיי

אנחנו חברה המורכבת ממתכנתים ואנשי Shopify, אשר החליטה להביא בשורה לעולם ה-eCommerce באמצעות מגוון רחב של אפליקציות יעילות שירימו את ההכנסות של החנות שלכם ויעשו את החיים שלכם קלים.

אולי פספסת משהו
שלחו לחבר או לקולגה שהמאמר יכול לעזור לו:
LinkedIn
WhatsApp