איך בוחרים מוצרים לחנות שופיפי?

רוצים לפתוח חנות שופיפי? לא סגורים על איזה מוצרים כדאי לבחור? אל דאגה! במאמר זה נציג את כל שצריך לדעת על שופיפי, בצירוף חמישה קוים מנחים שיאפשרו לכם לבחור את המוצרים האופטימליים והרווחיים ביותר לחנות שלכם.

שופיפי – Shopify: מבוא קצר

שופיפי היא פלטפורמת חנויות אינטרנטית שפותחה על ידי חברת הענק "אמזון". כחברה הגדולה בעולם למסחר אינטרנטי, אמזון הכירה בפוטנציאל העצום שבתחום, ועל כן, יזמה את בנייתה של פלפטורמת אינטרנטית לבניית וניהול חנויות אינטרנט המיועדת לכל אחד ואחת, ומטרתה להנגיש את עולם המסחר המקוון מבלי לדרוש משאבים רבים והבנה מקיפה.

אז… איפה הקסם?

בעבר, בכדי לפתוח חנות אינטרנטית נדרשו פעולות רבות ודורשות. בכדי לבנות אתר חנות, היה האדם הפשוט צריך לשכור את שירותיהם של אנשי מקצוע שבקיעים בעיצוב ובניית אתרים, בשיווק דיגיטלי וקידום אתרים ועוד. מעבר לכך, נדרש מהבעל החנות העתידי להקים וליישם תשתית לסליקה (ביצוע תשלומים) – המהלומה הגדולה ביותר בעת בניית חנות אינטרנטית. כאן בדיוק נמצא הקסם: שופיפי מורידה את כלל הדרישות הללו מכל אדם החופץ בהקמת חנות אינטרנטית. כל מה שצריך זה גישה לאינטרנט, רעיון ויכולת ביצוע תשלום חודשי גמיש ומותאם אישית.

איך זה עובד?

בעת פתיחת חנות על בסיס תשתית שופיפי, עובר בעל החנות מספר שלבים פשוטים ומונגשים. בשלב הראשון, נרשמים לשופיפי ומזינים את פרטי בעל החנות. בשלב השני, לוקחים מספר החלטות תפעוליות פשוטות. בשלב השלישי, בוחרים את עיצוב החנות מתבניות מוכנות מראש שמספקת שופיפי. בשלב החמישי, מחליטים על תשתית התשלומים המועדפת. בשלב השישי והאחרון, מזינים את כתובת החנות. זהו זה? אז זהו, שלא. חדי ההבחנה שביניכם ישימו לב שדילגנו על שלב אחד חשוב: בשלב הרביעי, מגיע החלק העסיסי – בחירת המוצרים.

מבוא לבחירת מוצרים בשופיפי

שלב בחירת המוצרים יכול להיות, לאלו מאיתנו שלא רוצים להרוויח מהחנות, זריז ומחופף. ניתן לסמן עליו וי תוך העלאה של מוצרים ללא תכנון אסטרטגי, צילום תמונות על רצפת הדירה בטלפון, העתקת תוכן וקופירייטינג מגוגל וזהו זה – סיימתם. למטיבי הלכת שבינינו, המעוניינים לעשות את התהליך כמו שצריך ולמקסם את הרווחים ואת התפוקה של החנות האינטרנטית שיבנו, הכנו מדריך מפורט לבחירת מוצרים בשופיפי.

בא לי להרוויח. מה אני צריך לעשות?

בכדי לבצע את תהליך בחירת המוצר בדרך הנכונה שתניב פירות רבים להולכים בה, צריך להבין תחילה את החשיבות של תכנון אסטרטגית מכירות. הבסיס להבנה פשוט מאוד, ונובע משאלה אחת מרכזית – איך אתם, כבעלי חנות, יכולים להמיר את המדפדפים באתרכם ללקוחות משלמים? בכדי לענות עליה, נסביר את ההתמקדות במספר קוים מנחים בעת בחירת מוצרים. להלן 5 מתוכם:

1. תחום מכירה

קו ההנחיה הראשון אליו תתייחסו הינו בחירת תחום המכירה של החנות אותה תפתחו. תחום מכירה הינו הנושא שמאגד את המוצרים שלכם ומתאר את פעילות החנות שלכם. קיימים תחומי מכירה כלליים (לדוגמה: אופנה, ספורט, כלים וכד') ותחומי מכירה ספציפיים (לדוגמה: הלבשה תחתונה לנשים, מוצרי גלישת גלים, כלי יצירה לציירים וכד'). מומלץ לבחור בתחום מכירה בו יש לכם הבנה מעמיקה, או לחליפין, לבצע מחקר עמוק לתוך החנויות שפועלות בתחום זה. לאחר שבחרתם בתחום המכירה, נעבור לקו המנחה הבא.

2. קהל יעד

לאחר שבחרתם בתחום המכירה של החנות, מגיע הקו המנחה השני – איפיון קהל היעד אליו תפנה החנות. בכדי להבין למי אתם מוכרים ומה היא הדרך הנכונה בכדי למכור להם, בצעו מחקר במטרה לייצר הבנה מעמיקה של קהל היעד. תשאפו להבין מה הם הרגלי הצרכנות של קהל היעד, מה הוא הפילוח הדמוגרפי שלו (גילאים, מין, מיקום וכד') וכו'. מחקר זה יכול להתבצע במסגרת תשאול פרונטלי של מכרים, ביצוע סקרים באינטרנט, מעבר על חנויות מתחרות המוכרות לאותו תחום המכירה ומעבר על רשתות חברתיות ועמודים רלוונטיים (פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק, טוויטר וכד'). לאחר שתכירו את קהל היעד שלכם מקרוב, המשיכו לקו המנחה הבא. 

3. מחקר מתחרים

כעת, כשאתם מכירים את קהל היעד שלכם ומבינים מהו תחום המכירה שלכם, הגיע העת לבצע מחקר מעמיק של המתחרים שלכם. גשו לחנויות איתם אתם עתידים להתחרות והחלו בלמידה מעמיקה של המוצרים שהם מפרסמים, תוך התבססות במאפיינים הבאים: איזה מוצרים הם מוכרים? מה טווח המכירים שלהם? כמה הם משקיעים בשיווק ומיתוג? כמה מוצרים יש להם בחנות? לאחר שתאספו את הנתונים הרלוונטיים, עברו לקו המנחה הבא.

4. היתכנות שיווקית

נכון לעכשיו, כבר ביססתם את הכיוון הכללי של המוצרים הרלוונטיים לחנות שלכם. בשלב הזה, עברו על כלל המוצרים שבחרתם והחלו לברר כיצד תוכלו לשווק אותם בדרך הטובה ביותר. ההיתכנות השיווקית למוצר (ההסתברות שתצליחו למכור אותו) תתבסס על העלויות שלו, על הקושי שבמיתוג שלו, על כמות המתחרים שמשווקים אותו ועל שכלול של כלל הפרמטרים הללו. השאיפה שלכם לבחירת המוצר צריכה להיות כדלהלן: בחרו במוצר שפשוט לצלם, קל למתג, ניתן למכור במחיר שפוי, לא זמין לקנייה ברשת בריבוי מקומות. יש לכם מוצר? יופי – סביר להניח שהוא יהיה Best Seller.

5. קטלוג לקטגוריות

זהו הקו המנחה האחרון אליו תצטרכו להתייחס בכדי לבחור את המוצרים האופטימליים עבור חנות האינטרנט שלכם. לאחר שיש לכם רשימת מוצרים, החלו בתהליך קטלוג לפי קטגוריות. יצירת אשכולות שונים, המכילים קבוצות של מוצרים מאותו הסוג, מחיר וכד', תוביל להקלה על שיווק מצדכם, ומצד הלקוח, להפשטה והנגשה של כלל המוצרים הרלוונטיים אליהם.

Sense Apps - אפליקציות לשופיפיי
Sense Apps - אפליקציות לשופיפיי

אנחנו חברה המורכבת ממתכנתים ואנשי Shopify, אשר החליטה להביא בשורה לעולם ה-eCommerce באמצעות מגוון רחב של אפליקציות יעילות שירימו את ההכנסות של החנות שלכם ויעשו את החיים שלכם קלים.

אולי פספסת משהו
שלחו לחבר או לקולגה שהמאמר יכול לעזור לו:
LinkedIn
WhatsApp