קידום חנות שופיפי SEO – מדריך

חנות שופיפי הינה אתר אינטרנטי, זו עובדה איתה לא ניתן להתווכח. עם זאת, כשמסתכלים עליה בהיבט של קידום SEO, היא לא בדיוק אחת מן המניין. במאמר זה, נציג את עקרונות פלטפורמת השופיפי הנפלאה – מה מייחד אותה, כיצד היא פועלת ולאחר מכן – המדריך לקידום אורגני (SEO) לחנות שופיפי.

הקדמה

השוק המקוון הינו מפלאי העולם המודרני – הפוטנציאל הגולמי שהוא מקנה בפריסה על פני תחומים רבים להצלחה, לפרנסה ולצמיחה עסקית אינו נתפס. מבין התחומים הללו, תמצאו את עולם המסחר האלקטרוני – עולם דינאמי ומשתנה תמידית, בו קיימים זרמים רבים המתבססים על פלטפורמות שונות של חנויות אינטרנטיות. מבין פלטפורמות אלו, ניתן לאפיין אחת ברורה שמובילה את הזרם: "שופיפי" – "Shopify".

לפני שנתחיל במלאכה – מה זה שופיפי?

בכדי להבין כיצד מבצעים קידום אורגני לחנות המבוססת על פלטפורמת שופיפי, דרושה קודם כל חשיפה בסיסית לכלי המהפכני שהיא מהווה. שופיפי היא פלטפורמה לבניית וניהול חנויות אינטרנטיות מבין הענק האמריקאי "אמזון". בבסיסה, היא שואפת לתת פתרונות יעילים ונגישים לאנשים המעוניינים לשווק חנות אינטרנטית, תוך חיסכון בצורך הבנה מעמיק בבניית ועיצוב אתרים. לפני שניגש למדריך לקידום SEO לחנות שופיפי, נסביר כיצד היא פועלת.

מה מייחד את שופיפי?

להבדיל מחנות אינטרנטית קלאסית (E-Commere, לצורך העניין), שופיפי מיישמת מערך תשלומים פשוט אך מהפכני – שינוי קטן שמשנה את כללי המשחק. בעת בניית חנות אינטרנטית, אחד הקשיים הגדולים שיפגוש בעל החנות הינו מערך התשלומים. בכדי לייצר תהליך סליקה, צריך לעבור תכנון, בירוקרטיה ובעיקר בזבוז משאבים אימתני. בכדי לחסוך קושי רב זה, אמזון יצרו את שופיפי על בסיס מערך התשלומים שלהם. בפועל – במקום להכניס פרטי אשראי באופן ידני, החנות מחוברת לחשבון האמזון של הלקוח ומאפשרת לו לבחור מוצרים ולשלם באופן אוטומטי דרך פרטי התשלום שמוזנים בחשבון.

זה הכל?

זה לא נשמע הרבה, נכון… עם זאת, תסמכו על אמזון – חיסכון הצורך ביצירת מערך תשלומים מהווה עולם ומלואו כשמדובר בעולם המסחר האינטרנטי. לא סתם שופיפי נחשבת לפלטפורמת החנויות המקוונות הגדולה ביותר כיום. עם זאת, זה לא הכל. מעבר למערך התשלומים, שופיפי מציעה כלים נוספים למשתמשיה בכדי לחסוך קשיים נוספים מאלו המעוניינים לבנות חנות אינטרנטית, אך אינם יכולים לעמוד בדרישות. להלן רשימה מקוצרת של יתרונות אלו:

  • תבניות מוכנות לעיצוב החנות: במקום לעצב חנות במלואה, תוכלו לפתוח חנות על בסיס מעל לכ-100 תבניות שונות המוצעות כחלק מהשירותים הפתוחים בפני משתמשי שופיפי.
  • דומיין דרך אמזון: במקום להסתבך עם דומיין (כתובת האתר) ואחסון לחנות שלכם, שופיפי מציעה את האפשרות למשתמשיה לרכוש את האחסון ואת הדומיין ביעילות ובקלות דרך המערכת.
  • ניהול נתונים: כפלטפורמת ניהול אתרים, שופיפי מאפשרת למשתמשיה לנהל את נתוני החנות שלהם בצורה מונגשת ופשוטה.

איך זה מתקשר ל SEO

לאחר שהבנו את המקור, המהות והפעילות של שופיפי נוכל לגשת, סוף סוף, לחלק העסיסי. במבט חטוף, ניתן לראות כי שיווק של חנות שופיפי, בבסיסו, אינו שונה כל כך משיווק דיגיטלי קלאסי. המאפיינים הבסיסיים סובבים את אותם הכלים: רשתות חברתיות, אתרי אינטרנט מקבילים, קידום ממומן ולבסוף, הדובדבן שבקצפת: קידום אורגני – SEO. עם זאת, כקידום האורגני, בפרט, מעלה מכשול שלא תמצאו במרבית הסיטואציות שבהן מבוצע קידום אתרים אורגני.

נו, איפה הקאץ'?

כאשר משווקים אתרי אינטרנט, הקידום האורגני הינו שלב מן המניין. הפעולות לרוב לא משתנות: עושים מחקר מילות מפתח, בודקים תדירות שימוש, בונים תוכנית יישום של הקידום האורגני לתוכן האתר, בודקים פעם ב את הנתונים שעולים, מבצעים אדפטציה, וכו' וכו'. כשמדובר בקידום חנות שופיפי, לעומת זאת, תתמודדו עם בעיה מאתגרת: זהו אינו אתר תוכן, אלא חנות אינטרנטית – בה הדגש אינו מונח על תוכן רב.

בעיה בעיה. מה עושים?

אל דאגה. בעולם הטכנולוגי המודרני, בפרט בתחום כמו מסחר אלקטרוני שמייצר הכנסות לבעלי אינטרסים רבים, אף בעיה מהותית לא נשארת בעייתית ליותר מדי זמן. בכדי לבצע קידום SEO איכותי בחנות השופיפי שלכם, נצלו את 3 הטיפים הבאים:

  • 1. תוכן בתיאור המוצר: אמנם לא תוכלו להזין כמות תוכן עצומה בתוך תיאור המוצר עצמו בגין הפחד שתבריחו לקוח פוטנציאלי שלא רוצה לקרוא יותר מדי. עם זאת, כן תוכלו לדחוף פה ושם מילת מפתח, מפעם לפעם, בכדי לשמור על ביסוס SEO טוב לאתר.

  • 2. ניצול תמונת המוצר: הידעת? לכל תמונה שעולה לאתר האינטרנט יש שם. השם הזה נכנס לשכלול הSEO של גוגל. עשיתם כבר אחד ועוד אחד? קראו למוצר בשם שמהווה מילת מפתח, ובכך תמשיכו לקדם אורגנית את החנות שלכם מבלי להכביד על הלקוח המבקר בעמוד המוצר!

  • 3. בלוג מאמרי תוכן: זהו פיתרון יצירתי נוסף. צרו לכם בלוג קצר, המציג למראית העין ביקורות וניתוחים של מוצרים שונים אותם תמכרו. הבלוג לא מיועד לקבל חשיפה בעצמו, אך הפוסטים שבו יכילו את התוכן הנדרש לקידום הSEO האופטימלי עבורכם. בלוג מאפשר לכם להכניס כמה מילים שתרצו, מבלי לגרוע מנגישות האתר. פיתרון מושלם, לא ככה?

לסיכום

כפי שניתן לראות, קידום SEO של חנות המבוססת על פלטפורמת שופיפי הינו הליך מיוחד. הוא לא כל כך שונה, אך כן מצריך חשיבה מעמיקה ותכנון מלומד של הליך הקידום עצמו. בכדי לצלוח בו, נצלו את הטיפים שהצגנו במאמר זה, בשילוב לקיחה בחשבון של כלל המאפיינים הנוספים שהצגנו. שיהיה קידום נעים!

Sense Apps - אפליקציות לשופיפיי
Sense Apps - אפליקציות לשופיפיי

אנחנו חברה המורכבת ממתכנתים ואנשי Shopify, אשר החליטה להביא בשורה לעולם ה-eCommerce באמצעות מגוון רחב של אפליקציות יעילות שירימו את ההכנסות של החנות שלכם ויעשו את החיים שלכם קלים.

אולי פספסת משהו
שלחו לחבר או לקולגה שהמאמר יכול לעזור לו:
LinkedIn
WhatsApp