מה זה דרופשיפינג? איך זה עובד?

דרופשיפינג היא שיטת מסחר המאפשרת ליזמים לתווך בין ספקים וקונים מבלי להידרש להחזקת המוצר או הטיפול בהעברתו. 

בדרופשיפינג  אתם מרוויחים מהפער שנוצר בין המחיר שהספק נתן לכם ובין המחיר שאתם הצעתם לקונה.

כלומר שאתם מבצעים את פעולת הרכישה מהספק רק לאחר שהלקוח ביצע תשלום עבורכם וכך נהנים מהעמלת תיווך, אבל חשוב להבין שזה לא כזה פשוט…

Dropshipping

איך דרופשיפינג עובד? 

במודל עסקי של דרופשיפינג אתם מקדמים מוצרים ומספקים חלון ראווה מקוון. בד"כ באמצעות אתר המתפקד כחנות (שופיפיי). כאשר לקוח מבצע הזמנה, אתם שולחים את ההזמנה לספק ומודיעים ללקוחות שהמוצרים בדרך. משם התהליך כבר אינו דורש מכם יותר מידי התעסקות, אלא רק שירות לקוחות ולוודא שהמוצר הגיע.

#חכו

מסחר בדרופשיפינג קורץ להרבה אנשים שמחפשים רווח מהיר ולכן רובם יבחרו מוצרים גנרים, לא ידעו איך להתנהל בצורה נכונה ולבסוף יפסידו כסף (הוצאות שוטפות) ולכן אני ממליץ לכל אחד שרוצה להיכנס לתחום להבין שזה עסק ולא דרך קלה להרוויח כסף. 

בואו נבחן את "שחקני המפתח" בתחום הדרופשיפינג:

תהליך הדרופשיפינג מתחיל בכם – אתם האדם המזוהה כמוכר של המוצר לצרכן הסופי, אתם קובעים את המחיר – גם כאשר צד שלישי מחזיק במלאי ומשלוח את הפריטים.

היצרנים מספקים מוצרים למכירה לסיטונאים וקמעונאים. אתם יכול לרכוש מוצרים מיצרנים, אבל סכומי הרכישה בכמות גדולה עלולים להוות מחסום לפתיחת עסק משלכם ולכן, חלק מהיצרנים מציעים שירותי דרופשיפינג.

בצלע השלישית נמצאים כמובן הקונים, שמחפשים מוצרים שונים במחירים נוחים.

מה הופך את הדרופשיפינג למודל עסקי פופלרי ומצליח?

1. אתם יכולים להתחיל ללמוד מכל מקום (גם בחינם) 

אם תקדישו קצת זמן ללמוד את היסודות, תוכלו להקים עסק במהירות וללמוד את השאר תוך כדי הפעילות. זה קל להקים עסק דרופשיפינג מכיוון שעלויות ההקמה נמוכות – במיוחד בהשוואה לסוגים אחרים של מודלים עסקיים קמעונאיים. לדוגמה, אתם לא צריכים מחסן כדי לאחסן מוצרים או צוות שיעזור לכם. אתם גם לא צריכים לדאוג לגבי מלאי או משלוח. כל זה אומר שאתם יכולים להתחיל את העסק שלכם עוד היום. למעשה, אתם יכולים להפעיל הכל תוך מספר שעות.

אך כן זה מצריך ממכם התעסקות וזמן.

2. עסק דרופשיפינג בעל פוטנציאל גדילה.

ככל שאתם גדלים המודל העסקי לא צריך להשתנות הרבה. אחד היתרונות של דרופשיפינג הוא שעלויות התשתית לא מרקיעות שחקים כשאתם מתרחבים. וכך נשאר לכם יותר זמן להשקיע בפיתוח הפן השיווקי. ככל שתתמקדו יותר בקידום העסק ובמתן חוויות לקוח נהדרת, כך תצמחו יותר.

3. גמישות.

אתם יכולים לעבוד מהבית עם המחשב הנייד. תוכלו לעבוד בזמנים שנוחים לכם. זה אידיאלי ליזמים שרוצים עסק שעובד בשבילם ולהיות בלי בוס על הראש.

4. סיכון נמוך.

יזמי דרופשיפינג לא יפסידו כסף על מלאי שלא נמכר.אפשר להתחיל מקטן כדי לבדוק את השוק. 

לצד היתרונות של מודל הדרופשיפינג להשגת רווחים, ייתכן שזה לא מתאים לכל אחד מכמה סיבות:

1. רווחים נמוכים בהתחלה.

לוקח זמן ללמוד את השוק ולהכיר את הניואנסים של המסחר, כמו בכל תחום חדש בעצם.

2. תחרות גבוה.

כל אחד יכול להכנס לתחום הדרופשיפינג וכך יש מצבים שאותו מוצר נמכר ע"י הרבה ספקים שונים ולכן יש צורך להיות יצירתי בתחום הזה, אז אם אתם לא מגדירים את עצמכם בן אדם יצירתי, יהיה לכם יותר קשה להצליח בתחום.

3. עיכוב באספקה.

אין לנו שליטה על משך הזמן שלוקח להזמנה להגיע ובמקרה של איחור זה יכול להוביל לחווית לקוח לא טובה. 

בנוסף בסין יש המון חגים (לדוגמא ראש השנה הסיני – ראו הסבר על ידי נאור שוען) שבהן המפעלים לא פעילים לכן תצטרכו להפסיק פעילות לתקופה של שבוע עד שלושה שבועות.

4. לא קל כמו שזה נשמע

אמנם זה נשמע מאוד קל מבחוץ אבל ברגע שמתחילים מבינים  שזה לא כזה פשוט, יש המון חומר ללמוד וליישם, בנוסף חשוב להבין שעדיין יש פה הוצאות וצריך לבוא בנוסף עם בין 3000-4000 ש"ח שאתם יודעים שהולכים להשקעה בעסק

כיצד להפוך את עסק הדרופשיפינג שלכם למוצלח?

בעוד שרוב המוצרים הנמכרים באינטרנט יכולים לשמש לעסקי דרופשיפינג, זה לא הופך אותם לטובים. כדי להצליח תצטרכו שלושה דברים: מוצר שנותן רווחים טובים, ספק אמין וביקוש בשוק. אם אפילו אחד מאלה חסר, יהיה לכם קשה להצליח וכנראה תשאלו "האם דרופשיפינג שווה את זה?"

המפתח לכל הדברים הללו הוא מחקר וניתוח. במקום "לרתום את הסוס לפני העגלה", הקדישו זמן ללמוד היטב כיצד לשלב את שלושת העקרונות הנ"ל.

חשבו את הרווח הרצוי לפני שתשקיעו במוצרים כלשהם – הרבה אנשים עושים טעויות חישוב שפוגעות בהכנסה שלהם. 

הערה חשובה לסיום.

אם נכנסתם לתחום הדרופשיפינג, הימנעו מקיצורי דרך כמו שיווק מניפולטיבי או מכירת מוצרים באיכות נמוכה. זה רק יגרום לעסק שלכם לסבול ולהרחיק לקוחות.

אז אתם שואלים את עצמכם עדיין אם העולם הזה עובד או לא? הסרטון הבא הוא בשבילכם

Sense Apps - אפליקציות לשופיפיי
Sense Apps - אפליקציות לשופיפיי

אנחנו חברה המורכבת ממתכנתים ואנשי Shopify, אשר החליטה להביא בשורה לעולם ה-eCommerce באמצעות מגוון רחב של אפליקציות יעילות שירימו את ההכנסות של החנות שלכם ויעשו את החיים שלכם קלים.

אולי פספסת משהו
שלחו לחבר או לקולגה שהמאמר יכול לעזור לו:
LinkedIn
WhatsApp