המדריך המלא לנגישות ב-Shopify!

יצירת חווית קניות מקוונת מכילה ונגישה חיונית לעסקים בנוף הדיגיטלי של היום. Shopify, אחת מפלטפורמות המסחר האלקטרוני המובילות, מציעה תכונות וכלים שונים כדי לעזור לבעלי חנויות להבטיח שהאתרים שלהם נגישים לכל המשתמשים, כולל בעלי מוגבלויות. במדריך זה, נחקור את ההיבטים המרכזיים של נגישות Shopify ונספק טיפים מעשיים כדי להפוך את החנות המקוונת שלך לכוללת וידידותית למשתמש עבור כולם.

בחר תבנית נגישה:
בעת הגדרת חנות Shopify שלך, בחר ערכת נושא שתוכננה תוך מחשבה על נגישות. Shopify מציעה מגוון של ערכות נושא המותאמות לנגישות, עם תכונות כמו טיפוגרפיה ברורה, אפשרויות ניגודיות צבעים וניווט במקלדת. חפש נושאים התואמים לתקני WCAG (הנחיות נגישות תוכן אינטרנט) כדי להבטיח בסיס איתן לחנות הנגישה שלך.

ודא תוכן ברור וקריא:
ודא שתוכן האתר שלך קריא בקלות עבור כל המשתמשים. השתמש בגופנים קריאים ובגדלים של גופנים קלים לקריאה, במיוחד עבור אנשים עם לקות ראייה. ודא ניגודיות צבע מספקת בין טקסט ורכיבי רקע כדי לשפר את הקריאה עבור משתמשים עם ראייה לקויה. הימנע משימוש בגופנים דקורטיביים שעלולים להפריע לקריאה. בנוסף, ספק טקסט חלופי (טקסט חלופי) לתמונות כדי לסייע למשתמשים עם לקות ראייה בהבנת התוכן.

נגישות למקלדת:
משתמשים רבים מסתמכים על ניווט במקלדת במקום עכבר או מסך מגע. ודא שחנות Shopify שלך ניתנת לניווט מלא באמצעות מקלדת בלבד. זה כולל הפיכת כל האלמנטים האינטראקטיביים, כגון קישורים וכפתורים, לנגישים באמצעות כרטיסיות מקלדת. משתמשים צריכים להיות מסוגלים לנווט באתר האינטרנט שלך, למלא טפסים ולבצע רכישות ללא צורך בעכבר או מסך מגע.

היענות לנייד:
עם השימוש ההולך וגובר במכשירים ניידים לקניות מקוונות, חיוני להבטיח שחנות Shopify שלך תהיה רספונסיבית לנייד ונגישה בגדלים שונים של מסך. בצע אופטימיזציה של פריסת האתר, גדלי הגופנים ויעדי המגע שלך כדי להתאים למשתמשים ניידים. בדוק את החנות שלך במכשירים ובגדלים שונים של מסך כדי להבטיח חוויה חלקה ונגישה לנייד.

טקסט חלופי לתמונות:
הוספת טקסט חלופי (אלט-טקסט) לתמונות חשובה לא רק לקידום אתרים אלא גם חיונית למשתמשים עם ליקויי ראייה המסתמכים על קוראי מסך כדי לפרש את התוכן. Alt-text מספק תיאור טקסטואלי של התמונה, ומאפשר למשתמשים עם לקות ראייה להבין את ההקשר והרלוונטיות שלה. Shopify מאפשרת לך להוסיף טקסט חלופי לתמונות בעת העלאתן לחנות שלך.

נקה ניווט ומבנה:
מבנה ניווט מאורגן ואינטואיטיבי חיוני לנגישות. ודא שהניווט באתר שלך ברור ועקבי בכל הדפים. השתמש בתוויות תיאוריות עבור קישורי ניווט וארגן תוכן בצורה הגיונית. הטמעת כותרות וכותרות משנה ליצירת מבנה היררכי המסייע לקוראי מסך בהבנת ארגון התוכן.

אפליקציות וכלים לנגישות:
Shopify מציעה אפליקציות ואינטגרציות שונות שיכולות לשפר את הנגישות של החנות שלך. אפליקציות אלו מספקות תכונות נגישות נוספות, כגון טקסט לדיבור, תאימות לקורא מסך ובדיקות ניגודיות צבע. חקור את Shopify App Store עבור אפליקציות וכלים הקשורים לנגישות שמתואמים עם יעדי הנגישות הספציפיים שלך.

ספק אפשרויות תשלום מרובות:
הצעת מגוון אפשרויות תשלום מתאימה להעדפות וצרכים שונים של המשתמש. ודא שחנות Shopify שלך תומכת במגוון שיטות תשלום, כולל כרטיסי אשראי, PayPal ואפשרויות תשלום חלופיות פופולריות באזורים ספציפיים. זה מבטיח שלקוחות עם דרישות מגוונות יוכלו להשלים את הרכישות שלהם בקלות וביעילות.

בדיקה ומשוב:
בדוק באופן קבוע את הנגישות של החנות שלך באמצעות כלים אוטומטיים, כגון בודק נגישות, כדי לזהות בעיות פוטנציאליות. כלים אלה יכולים לסייע באיתור הפרות נגישות ולספק המלצות לשיפור. בנוסף, עודדו משוב ממשתמשים, כולל אנשים עם מוגבלויות, כדי לקבל תובנות על החוויות שלהם ולבצע התאמות נדרשות כדי לשפר את הנגישות.

למד את הצוות שלך:
לבסוף, למד את הצוות שלך על חשיבות הנגישות

בעזרת התוסף שלנו Sense-RTL תוכל למקסם את הנגישות באתר שלך ולאפשר התנהלות נוחה בתוך החנות. לחץ כאן להוספת התוסף לחנות שלך!

Sense Apps - אפליקציות לשופיפיי
Sense Apps - אפליקציות לשופיפיי

אנחנו חברה המורכבת ממתכנתים ואנשי Shopify, אשר החליטה להביא בשורה לעולם ה-eCommerce באמצעות מגוון רחב של אפליקציות יעילות שירימו את ההכנסות של החנות שלכם ויעשו את החיים שלכם קלים.

אולי פספסת משהו
שלחו לחבר או לקולגה שהמאמר יכול לעזור לו:
LinkedIn
WhatsApp